`10_lat

Aleja Niepodległości 124 lok.3

tel/fax: +48 (22) 629 14 15

email: sekretariat [at] szulikowski.pl

Jesteśmy z Państwem już 10 lat!

Wybierz język:

facebook twitter linkedin blog_pl parkiet_com

Rankingi

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna na 53 miejscu wśród ponad 80 najlepszych kancelarii prawnych w Polsce, według VIII rankingu organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną!

ŁATWIEJSZA I SZYBSZA REJESTRACJA POŚREDNIKÓW UBEZPIECZENIOWYCH

Zanim przejdziemy do omawiania zmian w rejestracji pośredników ubezpieczeniowych, wyjaśnimy na czym owe pośrednictwo ubezpieczeniowe polega. Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1154 ze zm., dalej „ustawa”), polega ono na wykonywaniu przez pośrednika za wynagrodzeniem czynności faktycznych lub czynności prawnych związanych z zawieraniem lub wykonywaniem umów ubezpieczenia.

Pośrednik ubezpieczeniowy wykonuje czynności w imieniu lub na rzecz ubezpieczyciela (czynności agencyjne), polegające np. na pozyskiwaniu klientów, czy też zawieraniu umów ubezpieczenia, a także czynności w imieniu lub na rzecz podmiotu poszukującego ochrony ubezpieczeniowej (czynności brokerskie), polegające np. na zawieraniu lub doprowadzaniu do zawarcia umów ubezpieczenia.

{readmorelink} Więcej... {/readmorelink}

Aby rozpocząć działalność pośrednictwa ubezpieczeniowego niezbędne jest uzyskanie wpisu do rejestru pośredników ubezpieczeniowych (do odpowiedniego działu - rejestru agentów ubezpieczeniowych lub rejestru brokerów ubezpieczeniowych), prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego (dalej „KNF”). Sposób składania wniosków i inne szczegółowe procedury związane z wpisem do rejestru agentów ubezpieczeniowych określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 września 2010 r. w sprawie wniosków o wpis albo o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 173, poz. 1170, dalej „rozporządzenie”), które weszło w życie 1 grudnia 2010 r. i zastąpiło tym samym, dotychczas obowiązujące rozporządzenie z dnia 4 lipca 2005 r. Do tej pory wnioski o wpis oraz wnioski o zmianę wpisu składane były na piśmie oddzielnie dla każdego agenta ubezpieczeniowego oraz podpisywane przez osoby uprawnione do reprezentowania zakładu ubezpieczeń (obecnie ubezpieczyciela). Powodowało to, biorąc pod uwagę ogromną liczbę wniosków, duże opóźnienia w rejestracji, na które skarżyły się zakłady ubezpieczeń (ubezpieczyciele).

Po zmianach wprowadzonych rozporządzeniem, wnioski o wpis oraz wnioski o zmianę wpisu składa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w postaci dokumentu elektronicznego generowanego przez system teleinformatyczny KNF. Służy do tego formularz udostępniony przez KNF nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej lub elektronicznej skrzynki podawczej. Adres strony internetowej, pod którym dostępny jest system teleinformatyczny, KNF publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej. Celem wprowadzenia powyższych zmian było zwiększenie zakresu informatyzacji i co z tym związane, ułatwienie i przyspieszenie dokonywania zmian w samym rejestrze.

Więcej: http://szulikowski.blog.onet.pl/Latwiejsza-i-szybsza-rejestrac,2,ID418070723,n


Joomla SEF URLs by Artio | FaLang translation system by Faboba
up

Copyright © 2014 M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

Tworzenie stron internetowych i reklama w internecie - Aweo.pl

Polityka Cookies

Polityka Cookies

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna w Warszawie używa plików cookies w celu zapewnienia funkcjonalności strony, w tym dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkowników oraz zbierania statystyk odwiedzin wyłącznie na użytek Kancelarii. Informujemy, że istnieje możliwość określenia warunków przechowywania cookies. Czytaj więcej…

Zrozumiałem